සොහොන් කාලි අවතාරයේ සාපය

08kali4
වැඩිහිටියන් සමඟ ඇති අමනාපකම් නොහොඳ නෝක්කාඩුකම්වලට දරුවන්ගෙන් පළිගන්න සමාජ රටාවක සැඟවී සිටින පුද්ගලයන් ඕනෑම ප්‍රදේශයක, ගමක, නගරයක සිටීම නොරහසකි. දිනපතා එළිදකින එවැනි සිද්ධීන්වල පසුබිම පැරැණි අමනාපකම්ය. එය වින්දිතයා සමඟ නොව ඔහුගේ මවුපියන් සමඟ තිබෙන අතීත අමනාපකම් බව හෙළිවන්නේ පොලිස් පොතේ ලියැවුණුදාටය. එවැනි අන්දමේ දාමරිකකම් කරන පුද්ගලයන් ඔවුන්ගේ විරුද්ධවාදීන්ගෙන් පළිගැනීමට ඇතැම් දේශපාලනඥයන්ද ඉස්සර කරගත් අවස්ථාද එමටය. ආණ්ඩු පෙරැළිවලදී දේශපාලන බල තුලනය ඔවුන් ආරක්‍ෂා කිරීමට ඉදිරිපත් වන අවස්ථා මෙන්ම ඔවුන්ගේ රැකවරණය ලබාගන්නා අවස්ථා අතීතය තුළ මෙන්ම අදටත් තිබෙන බව සනාථ වන අවස්ථාද එමටය.

නීතියේ පිළිසරණ නොමැතිව කාලි මෑණියන්ගේ පිහිට පතන හලාවත මුන්නේශ්වරම් මහා භද්‍රකාලි අම්මාන් කෝවිලේ වැඩහිඳුවා ඇති කාලි මෑණියන්ගේ කුටිය ඉදිරියේ දිගහැරෙන දුක් අදෝනා වලින් එවැනි සිද්ධීන් කොතෙකුත් එළිදැක තිබේ. එවැනි අන්දමට මවුපියන් සමඟ ඇති පැරැණි අමනාපකම්වලට දරුවන්ගෙන් පළිගෙන ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාරික ස්ථාන සුනුවිසුනු කළ සිද්ධියකදී මැර බලය ගිනි බලයක් බවට පත්කරමින් කාලි මෑණියන් සොහොන් කාලි අවතාරය යවා දඬුවම් දුන් අතීත සිද්ධියක යටගියාව කියන්නට මෙවරද හඬ අවදි කර සිටියේ මහාභද්‍රකාලී අම්මාන් කෝවිලේ ප්‍රධාන පූජක සිවපාද සුන්දරම් නොහොත් ගෝපි ස්වාමියි.

මම මේ කියන අය පදිංචිව සිටියේ කදුරුවෙලට නුදුරු ප්‍රදේශයක ගොවි ගමකයි. ඒ අයට මාර්ග අයිනේ වගේම ගමේ ගොඩමඩ ඉඩම් විශාල ප්‍රමාණයක් තිබුණා. ඒ අයගේ මවුපියන් හරිහම්බ කර පොහොසත් වුණේ ගොඩ මඩ ගොවිතැන්වලින්. ඊට අමතරව සුළුවෙන් පටන්ගත්ත වෙළෙදාමකුත් කරගෙන ගියා. ඒ අය අහල පහළ කාගෙත් මඟුලටත්, මළ ගෙවල්වලටත් ගිහින් උදවු කරමින් ඒ ගෙවල්වල දානමය කටයුතුවලට මිල මුදලින්ද උදවු කළා. මේ මවුපියන්ට හිටිය දරුවන් හතරදෙනාත් හොඳට ඉගෙනගෙන කොළඹ, කටුනායක පළාත්වල රැකියා කළා. පසු කාලෙක මවුපියන් මියගියාට පස්සෙ විවාහ වෙලා හිටිය පිරිමි දරුවන් දෙන්නම ඒ අයගෙ මහගෙදරට ඇවිත් ඒ ඉඩමේ ඉදිකරල තිබුණු ගෙවල් දෙකක පදිංචි වුණා. ඔවුන් එහෙම පදිංචි වුණේ ඒ අය කරමින් සිටි ස්ථිර රැකියාවන් පවා අතහැරල උපන් ගමේ දේපොළ රැක ගන්නයි. ඒ මොකද මවුපියන් මියයන විට ඒ අය කළ ගොවිතැන් බත් හොඳට කරගෙන යන්න මවුපියන්ට මියයන්නට පෙර පහසුකම් සලසලයි තිබුණෙ. යාය නොපෙනෙන තරමේ කුඹුරු ඉඩකඩම් ප්‍රමාණයක් තිබුණ ඒ අය ට්‍රැක්ටර් මෝටර් රථ දෙකක්ද මිලදී අරන් පවුල් දෙකේම අය හොඳ සමඟියෙන් ජීවත් වුණා. මියගිය මවුපියන් ජීවත්ව සිටියදී ඒ අයගෙ ගොඩඉඩම් අක්කර පහකට බොරුවට අයිතිවාසිකම් කිව්ව තවත් ගමේ පවුලක දරුවන් ඒ අතීත සිද්ධීන් නිතර නිතර අවුස්සමින් මේ අය සමඟ සණ්ඩු කළා. ඒ සිද්ධීන් පසුව ඉඩම් නඩු දක්වා දිග්ගැස්සී ගියා.

මේ අය සමඟ ඉඩම් ආරවුල්වලට වෛර බැඳගෙන හිටිය විරුද්ධවාදී පවුලේ තරුණයන් දෙන්නා පාසල් අධ්‍යාපනයත් මඟදි කඩාකප්පල් කරගෙන මවුපියන් හරිහම්බකරගෙන තිබුණු දේවල් විකුණාගෙන කමින් තමයි ඒ දෙන්නා ජීවත් වුණේ. ඒ විතරක් නෙවෙයි ඒ දෙන්න කොළඹට නුදුරු ප්‍රදේශයක ප්‍රාදේශීය දේශපාලනඥයකුගෙ පෞද්ගලික ආරක්‍ෂකයන් දෙන්නෙක් හැටියට ඒ අය ළඟට ගියා. ඒ දෙන්නම එහෙම යන්න හැකි වුණේ ඒ අයගෙ අතේ පයේ සමීපයේ අනුන්ට හිංසා කරන මැරයන් දෙන්නෙක් හැටියට නම්දරා සිටි නිසයි. මේ මැර තරුණයන් දෙන්නට කොහෙ හිටියත් මතක් වුණේ එයාලගෙ ගම්පළාතෙ තියෙන මේ ඉඩම් ආරවුල ගැනයි. මේ තරුණයන් දෙන්නා පසුගිය පළාත් සභා මැතිවරණ කාලෙ දේශපාලන හයිය අරගෙන ගමේ ඉන්න අර ගොවිතැන් කරගෙන කුළුබඩු, තොගබඩු බෙදාහැරීමේ යෙදිල හිටිය පවුලේ අයගෙ දේපොළ විනාශ කරන්න නිතරම කුමන්ත්‍රණ කළා. දිනක් මේ දෙන්න කොළඹ පළාතෙ ඒ අය වගේම මැර බලයෙන් ජීවත් වන තරුණයන් දෙතුන් දෙනෙක් එක්ක ජීප් රථයකින් ඇවිත් අර සාමකාමීව ඉන්න ගොවි ගෙවල් දෙකේම ගොඩ වගාවන් විනාශ කරල මායිම් කම්බි කපල බීමතින් කෑගහල බැනල ආයෙත් එනව කියාගෙන පිටත්ව ගියේ මුළු ගමම බියගන්වලයි.

ඒ සිද්ධියෙන් පස්සෙ ඒ ගොවි ගෙවල් දෙකේ අය හිටියෙ හරිම බියෙන්. ඒ නිසාම ඔවුන් ඒ මැර පිරිස විනාශ කළ දේවල්වල පාඩුව විඳදරාගෙන නීතියේ පිළිසරණ පතා යෑමෙන් වැළකී සිටියා. මේ ගොවි පවුලේ සහෝදරයන් දෙන්නා ටිකෙන් ටික දියුණු වෙමින් ඒ අයට අයිති මහපාර අයිනෙ තිබුණු ඉඩමක අලුත් ගොඩනැඟිල්ලක් හදල ඒ අයගෙ ව්‍යාපාර කරගෙන ගියා. මාස දෙකකට සැරයක් කොළඹට ගිහින් කුළුබඩු, සිල්ලර බඩු ලොරියක පටවල ඒ අලුත් ව්‍යාපාරික ස්ථානයට ගෙනැවිත් සහෝදරයන් දෙන්නා සාමකාමීව ව්‍යාපාරය කරගෙන ගියා. කොළඹ පළාතෙ ඉන්න අර මැර තරුණයන් දෙන්නා ඉඳලහිටල ඒ අයගෙ ඥාතීන් බලන්න මේ ගම් පළාතට ආව ගියා. ඒ අය ආව හැම අවස්ථාවකදීම මේ ගොවි පවුලේ තරුණයන්ගේ ගෙවල් ළඟට ඇවිත් මරණ තර්ජනය කරලයි ආපහු ගියේ. තවත් දිනෙක ඒ දෙන්න තවත් මැර පිරිසක් සමඟ ඇවිත් අර ගොවි ගෙදර තරුණයන්ට අයිති ව්‍යාපාරික ස්ථානයේ ගොඩනැඟිල්ලට අලාභහානි කරල ඒ අයගෙ වාහනයත් පොඩිකරල ගියේ ආයෙත් එනව කියල තර්ජනය කරලයි. මේ සිද්ධිය අර මේ ව්‍යාපාරික ස්ථානයට කොළඹ ඉඳන් බඩු ගේන රියැදුරුට ආරංචි වුණා. ඒ ලොරි රියැදුරා හිටියෙ දඹුල්ලට නුදුරු ගමකයි. ඒ රියැදුරා අපේ කාලි කෝවිලට මාස තුනක හතරකට වරක් එන යන අයෙක්. ඒ අය මේ මැර තර්ජන එල්ලවන ගොවි ගෙදර අය හමුවෙලා. ඒ අයත් එක්ක එයාගෙ මෝටර් රථයෙන් අපේ කාලි කෝවිලට ආවා. ඒ ඇවිත් මේ පවුලේ අයට සිදුවන මැර තර්ජන ගැන කියල කාලි මෑණියන්ට බාරහාර වෙලා පළීගලේ පොල් ගහල කාලි මෑණියන්ගෙන් පිහිටක් ඉල්ලා සිටියා. කාලි මෑණියන් ඒ අයගෙ දුකට පිහිට වුණොත් ඒ අය ත්‍රිෂූලයක් රතු සාරියක්, කිරි බෝතල් 10ක්, රතු මල් මාලයක් කාලි මෑණියන්ට පූජා කරනව කියලයි ඒ අය බාරවුණේ.

ඒ අය එදා හලාවත නවාතැනක නැවැතිලා එතැන ඉඳගෙන බත් පාර්සල් 50ක් පිළියෙල කරගෙන පසුදින දහවල් ආයෙත් අපේ කාලි කෝවිලට ඇවිත් ඒ වන විට කාලි කෝවිලට ඇවිත් හිටිය කාලි බැතිමතුන්ට බෙදල දීලයි ආපහු ගම් බලා ගියේ. ඒ අය ආපසු ගිහින් දින 21ක් යන්න පෙර අර මැරයන් දෙන්නගෙන් එක් අයෙක් ඒ අය ආව ජීප් රථය තවත් මෝටර් රථයක හැපිල මියගියේ මේ ගොවි ගෙවල් දෙක අතරෙදිමයි. අනෙක් මැර තරුණයාගෙ අත්පා කැඩිල රෝද පුටුවකට වැටුණා. වෙනදා ළඟ හිටිය අයගෙ උදවුකාරයොත් ඒ අයගෙන් ඉවත්වුණා. ඒ තරුණයා හැරගියා. අන්තිමේ රෝද පුටුවෙන් යන මැර තරුණයාට සිදුවුණේ මහමඟ සිඟාකන්නයි. ඒ මැර තරුණයාගෙ දුප්පත් වැඩිහිටි ඥාතියෙක් එයාගෙ හිතවත් දේශපාලනඥයකු මාර්ගයෙන් මේ රෝද පුටුවට වැටුණ තරුණයාව අනුරාධපුර පළාතට අරන් ගිහින් තවත් ඒ වගේ අංගවිකල තරුණයන් කීපදෙනකු ඉන්න නිවෙසක නවත්තල ටික කලක් උපකාර කරමින් සිටියදී ඔහු ඒ නිවෙසේදී හදිසියේ මියගියා. වරදක් නොමැතිව ජීවත් වන අයගෙ ජීවිත අඳුරු කරන්නට විනාශ කරන්න හදන පුද්ගලයන්ට කාලි මෑණියන්ගේ දහසකුත් දෑස් අතරින් විහිද යන අවතාර 14න් සොහොන් කාලි අවතාරයෙන් නියමිත දඬුවම් ලැබෙන බව මේ සිද්ධියෙන් ඔප්පු වෙනවා.

Share Button

Add a Comment